:: 12 April 2011, Hari Confirm Aku ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 1/12/2011 10:38:00 PG

3

Harini tarikh aku confirm setelah bertungkus-lumus menjaga kredibiliti aku sebagai pekerja di KPJ Damansara. Semalam aku jumpa sama Human Resource (HR) nak menanyakan kelebihan-kelebihan aku sebagai pemegang nama pekerja bertaraf confirm. Banyak yang aku tanya hal benefit-benefit yang bakal aku terima. Semua yg dicerita pun memang termaktub di dalam offer letter haritu dan aku memahaminya.

Cuma satu je aku takleh terima, setelah aku bergelar pekerja bertaraf confirm ni, wife aku takleh bersalin kat sini lagi sebab katanya aku tak cukup setahun berkhidmat. WTF? Takde pun tulis kena berkhidmat setahun kat offer letter tu, dia tulis aku bila dah confirm, automatik akan menerima benefit-benefit yang tertulis...

Maknanya, kawan-kawan aku pun akan turut kecewa la nampaknya untuk melihat kelahiran sulung anak aku di hopital ini, dan Siti pun dan berputus harap nak guna benefit tempat aku bekerja. Dia nak bersalin kat hospital kerajaan menggunakan kelebihan-kelebihan dia sebagai penjawat awam. Aku pun sebenarnya kecewa ngan keputusan ini, nak bersalin kat hospital ni boleh, tapi dengan menggunakan chargers macam patient luar la...

Aku ingat sebagai pemegang nama confirm dah automatik boleh guna kelebihan-kelebihan ni. Tapi susah gak, kita tengok plak 12 April nanti genap aku setahun berkhidmat, apa pulak ceritanya nanti...

Comments (3)

sabar biasala dugaan.....

Bro nk tnya skit.. Setiap kpj ada IT ke? Coz ingat nk apply jd IT kt kpj muar.. Tp kena blajar balik coz da lama tgglkn bidang IT ni.. Sy ada diploma electronic information technolgy... Hope dpt la sy apply...

Bro nk tnya skit.. Setiap kpj ada IT ke? Coz ingat nk apply jd IT kt kpj muar.. Tp kena blajar balik coz da lama tgglkn bidang IT ni.. Sy ada diploma electronic information technolgy... Hope dpt la sy apply...