:: Nak Bercuti Le Gamaknya ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 10/01/2009 11:46:00 PG

0

Kebelakangan ni, aku pikir aku nak bercuti la. Tengah plan ngan rakan-rakan yang dah punya pasangan hidup (tak kira la dah kawin ke belum). Plan nak cuti kat mana eh? Tempat dirancang maybe kat PD je. Budjet murah, dekat pun dekat gak. Nak ajak ramai-ramai boleh, tapi korang sanggup ke nak ikut? Aku ingat nak bawak tunang aku je ikuti percutian ni. Bukannya nak havoc sangat, cuma nak release tension dan sedikit sambutan untuk tunang aku je dia nak abis belajar (KPLI). Aku tak pernah bawak dia pegi bercuti sepanjang perhubungan kami. Takat pegi jalan-jalan tu selalula. Tapi mana sempat nak bercuti. Tempoh masa pun untuk jumpa terlalu singkat. Kesian kat dia. Selalu kena marah ngan aku, biasala kalau tak jumpa. Mesti gaduh je kejenye. Tapi bila jumpa tentang mata, hilang pulak rasa nak marah-marah tu. Tu la sikap aku kalau tak tengok muka dia. Kalau tengok mesti kesian je nak marah. Hahaha...

Trip percutian ni aku ingat nak bawak kawan-kawan yang dah berpunya. Rancangan aku nak bawak geng-geng sekolah aku. Tapi kalau kawan lain yang solo nak ikut, (geng sekolah aje) korang sanggup ke nak berseorangan je? Hehe. Cari le partner ye? Kalau solo nak ikut, korang paham-paham la ye? Jangan menjeles pulak?

Aku ni masih bertunang, nak cuti berdua je macam tak elok la pulak dipandang masyarakat. Fikir punya fikir, tu pasal aku nak jemput kawan-kawan yang bertunang jugak, yang kawin pun boleh. Kalau yang ada anak tu nak ikut pun boleh jugak. Tapi sediakan ongkosnya ye tak? Padanan bilik berasingan untuk lelaki dah perempuan mesti dititik beratkan. Taknakla terjadinya maksiat (malam ye). Selain dari objektif tersebut, aku nak rapatkan hubungan yang renggang antara pasangan dan kawan-kawan. Budjet bercuti bukanla tinggi mana pun, cukupla sekadar dapat berehat. Pilihan tarikh pula aku nak tentukan dalam bulan 12 camtu, tapi tengah bulan atau hujung bulan. Nanti aku hapdet. Moh le kita sediakan ongkosnya, supaya sempatla kita menabung... Jom Poie PD jom?

Comments (0)