:: Senarai Semak Permohonan Perkahwinan ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 1/26/2010 08:43:00 PTG

2

Untuk Pihak Lelaki (Perak Punya)

  1. Borang JAIPk yang telah lengkap diisi & 1 salinan.
  2. Belum selesai lagi pasal tak isi lagi, takut dakwat tak sama ngan saksi. Hehe...

  3. 2 salinan kad pengenalan pemohon & 2 orang saksi.
  4. IC ada dah sejak dari darjah 6, cuma nak fotostat je... Saksi? Abah aku akan selesaikan nanti kat Ipoh... Orang masjid la tu...

  5. 2 salinan sijil kursus kahwin dan asal.
  6. Ini aku dah hadirkan diri kat Hasani Medan Kidd Ipoh setahun lepas, kononnya nak kawin cepat. Rupanya kena tangguh sampai sekarang.

  7. Surat akuan bujang dari majikan/ ketua kampung/ penghulu/ pegawai masjid @ akuan sumpah & 2 salinan.
  8. Ini aku mintak si Sariah melalui emel. Aku tukar nama ngan IC sama nama Boss aku je. Dia tukang sain aje...

  9. Surat pemastautin (asal & 2 salinan) - jika alamat kad pengenalan bertentangan dengan alamat terkini.
  10. Rasanya aku memang dah mastautin kat Perak dah, cuma aku duduk KL je. Consider aku tetap mastautin jugak...

  11. Surat cerai/ mati isteri jika perkahwinan kali ke-2 (asal & 2 salinan.
  12. Oh tidak! ini adalah perkahwinan pertama aku. Tak perlu ada surat cerai...

  13. Kebenaran mahkamah - jika berpoligami.
  14. Boleh ke nak mintak? Huhu...

  15. Borang ujian HIV dan 1 salinan.
  16. Tak pernah kawin lagi, camana leh bercerai? Jauhkanla dari perkara cerai-cerai ni...

Comments (2)

yaperdaa..surat pengesahan bujang pon tiru guwa!

Biasak la... Mende yang senang ditiru terus...