:: Aku dan Nasi ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 1/30/2010 11:17:00 PTG

0

Khamis petang aku ingat nak melawat Deris yang dengarnya dia masuk wad HUKM. Penyakit berulang kat telinga dia yang membuatkan telinganya seringkali terasa sakit dah kepeningan serta migrain selalu. Rupanya telinganya dah tahap kronik dan kalau dibiarkan mungkin akan melarat. Katanya gegendang telinganya dah sempit. Dan semua pergerakan badan serta pengimbangan badan semuanya di kawal oleh telinga. Disebabkan itu, dia terpaksa membuat operation di telinganya. Oleh sebab kesan dari operation itu, kulit lengannya harus di potong sedikit untuk ditampal di bahagian telinga untuk menutup kesan luka di tempat bedah telinganya. Ouhhh!!! Ngeri... Rupanya aku yang terpaling awal melawat dia dan tepat juga masa dia keluar bilik bedah. Dan dia sedar akhirnya. Ciss, macam takde pape plak dia... Kita je risau-risau kat dia. Huhu...

Aku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya tak sampai petang aku dah ditimpa tekanan. Aku sangka lehla balik Ipoh Jumaat petang. Banyak perkara hendak diselesaikan kat Ipoh tu. Tapi terpaksa ditunda ke minggu depan. Pulang je melawat Deris, aku kembali ke office. Ada meeting tergempar dan aku diwajibkan hadir. Meeting punya meeting, aku dan krew terpaksa cancel cuti Thaipusam dan Hari Wilayah. Perghhh!!! Mau tak tension? Aku dan krew terpaksa buat job URGENT bermuka surat hampir 400 halaman. Dan buku itu adalah datangnya dari Jabatan Penerangan. "BUKU RASMI TAHUNAN MALAYSIA 2009". Selasa submit. Huhu...

Harini hari Sabtu, aku masih stayback di office. Makan pun belum lagi. Buat job ngan Client. Boss beli nasik sama itu pizza. Aku makan sekeping pizza. Pizza buatan Pizza Hut rasanya enak bila dimakan panas-panas. Bukan sebab panas tu sedap, aku tengok sedap je client aku makan pizza tu. Aku tak tahan aku pun makan sekeping pizza. Dan nasik aku biarkan di tepi belum dibuka. Aku terus membuat kerja Dari pagi sampai sekarang (malam dah ni) aku belum makan. Terasa perut lapar dan aku tengok nasi yang aku biarkan tanpa dimakan lagi. Angkat tapau itu. "RINGAN". Cek kat meja, takde nasik dah. "Weh mana nasik aku?!!!!"

Seraya teman aku cakap nasik ko dah kena kebas ngan ***** (nama client la tu). Kecempreng betul... Aku penat wat keje dia, dia yang kebas nasik aku... Kipet lock!!! Terus hilang mood nak wat keje... Rasa nak marah tak guna dah... Nasi dah hilang... Aku lapar!!!!

Comments (0)