Bagaimana Mengelak Rasa Emosional?

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 11/12/2008 12:50:00 PG

6

Hantuk kepala kat dinding.
Bila hantuk mesti rasa sakit, dan bila sakit takdela rasa emosional. Mesti nak rasa baring je kat katil.

Jerit kuat-kuat kat atas bangunan
Dengan cara ni boleh buat aku rasa sakit tekak, suara takde. Takpun kena maki ngan Pak Guard, pastu blah dari tempat tersebut dengan perasaan malu. Emo pun takde sebab malu.

Nyanyi
Sambil buat kerja, pasang lagu lama-lama yang hafal liriknya. Bila dah rasa cam syahdu melayan lagu tersebut, boleh hilang rasa yang sedang di rasa.

Pegi cari Mekdi yang berdekatan.
Perut lapar sebab tu emosional, jadi pegilah Mekdi mana yang dekat pastu order Big Mac saiz besar. Emo pun hilang sebab perut dah kenyang.

Kira duit syiling
Inilah cara aku, kadang-kadang nak buang masa aku suka kira duit syiling. Semalam kira dah hampir RM100. Pastu minggu depan kira balik cuma tambah RM1.60 je... Janji hilang tensen.

Sembahyang
Inilah cara paling afdal. Takkanla sembahyang pun nak emosi. Semoga aku di tempatkan di tempat orang-orang yang sabar.

p/s: tolong aku kawan-kawan, aku mahukan korang nasihat aku yang kurang senang....

Comments (6)

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

ish hang nape..
sian lak baca...
meh kongsi citer hehe ;)

banyakkan tidok pun leh hilang kan tensen...btoi..huhuhuh

lor...abg nizam ngah emo ka?? aduhai... klu emo... selain dr part yg last skali tu... klu fiza suka conteng2... apepon hope jgn dok emo lama2 na... nanti buat merana ja...

Emo ade sebab. Bukan emo takde sebab. Cuma meluah perasaan, bukannya macam "lembu di cucuk hidung"... Cakap salah, tak cakap salah aje...

nk emo pesal?... poyo la lu..

blah arr...

emo2 keje org lain.. jgn dok kaco.. buat je keje kita... huhuhu...

word of wisdom:

Emo itu poyo... nanti org tk suka!!

hahaha... lalalala...

blah arr lu.. emo tk ajak..