:: Cop Kadi ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 2/08/2010 06:31:00 PTG

3

Sengsara aku hari ni selesai kan borang nikah kawin aku. Berlari kesana kemari mencari Penolong Pendaftar Perkahwinan, Penceraian dan Ruju'. Dari semalam hingga pagi tadi call Kadi kat Ulu Kinta, Ustad Zainuddin punya payah nak dapat. Bila dapat je calling tak berjawab. Maka aku pun terus terjah je kat rumah dia di Kem PGA Ulu Kinta. Rumah nya macam ada orang. Bagi salam tapi tak berjawab. Cuba calling pula telefon rumahnya, "Harap maaf, talian ini telah ditamatkan perkhidmatannya... Bla bla bla". Aiseh...

Jadinya aku tanpa mempedulikan kawasan, aku terjah pula ke Penolong Pendaftaran lain kat Batu 6. Sampai rumahnya, aku call... Dapat. Dia pun takde kat rumah tapi akan pulang dalam pukul 12.00 lebih katanya. Tak kisahlah, janji aku dah buat appoinment. Balik...

Tepat pukul 12.15, aku gerak ke rumah Ustad Mat Husin. Dia tak sampai lagi. Takpe, maybe aku terawal. Jenjalan jap kat GIANT. Belila barang-barang yang belum complete untuk majlis. Habis je pusing-pusing, call Ustad. Dia dah balik. Terus gegas ke rumahnya. "ASSALAMUALAIKUM" seraya beliau pun menjawab "WAALAIKUMSALAM".

Check semua dokumen, interview sikit-sikit. Dia tanya duduk mana? "TANJUNG RAMBUTAN USTAD". Semudah ABC je dia cop. Aku ni je nak cari pegawai cam orang gile. Siap cop terus dia suruh pegi Pejabat Pendaftaran Daerah Ipoh. Dan inilah hasil yang aku kata semudah ABC tu... Huhu...

Comments (3)

hah hah..sian kamu..ngape susah benor ek nt dapat sign pon..

Salah timing kot? Hehe.. Tu yang rasa cam susah tu...

Assalam tuan boleh saya dapatkan no naib kadi kawasan tambun atau ulu kinta jika tuan masih ada..t.kasih