:: Seminggu Lagi ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 2/09/2010 12:39:00 PTG

2

Tadi Ustad Zainuddin call aku... Lega la sikit bila Ustad tu call, tandanya dia mengambil perhatian. Dia tanya kenapa aku cari dia. Aku cakapla nak pengesahan borang kahwin. Aku cakap semua dah selesai bila aku jumpa Ustad Mat Husein.

Mungkin sebab aku lelaki, pasal mukim berbeza takpe kot? Melainkan perempuan yang kena betul mukim ikut Penolong Pendaftar barula ada kekeliruan camtu. Lepas aku cakap aku dah mintak pengesahan kat Ustad Mat Husein tu, Ustad Zainuddin tu kata boleh juga. Pasal ini pengesahan Penolong Pendaftaran mengikut borang aje. So, takde pape masalah.

Satu bab pasal pengesahan dah selesai. Tapi surat kebenaran nikah luar daerah belum boleh dapat lagi plak. Lepas aku submit borang kat Pejabat Daerah Agama Islam kat Ipoh, aku diberitahu untuk mendapatkan surat tu tunggu dalam seminggu. Sariah plak cakap tunang dia dapat on the spot. Pelik plak aku. Kena plak bayar 5 ringgit. Aku takyah bayar pun? Tak sama ke weh?

Nampaknya kalau surat tu dapat seminggu, aku plak tak ada kat Ipoh dah masa tu. Terpaksalah suruh abah aku ambik kat Pejabat Agama tu. Pastu terus hantar kat belah perempuan ataupun pos laju je kat aku nanti. Selesai mungkin. Tapi dalam apa jua keadaan, satu saat pun masa ni amat berharga bagi aku dan mula rasa menggelabah dah bila tarikh makin dekat. Adoyai!!!...

Comments (2)

kamu laki..cuma nk sahkan kamu bujang & mukim jek. aku pompuan yer kene ikut betoi2 kadi..

hermm tapi mmg wan dpt on the spot..pelik kan?

Memang pelik pun, tapi dah selamat dah diambik, takpela... Alhamdulillah...