:: Sabtu ialah Saturday ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 2/13/2010 11:50:00 PG

0

Aku cuti 4 hari (Sabtu, Ahad, Isnin, Selasa). Tak ke mana-mana rasanya pasal minggu lepas baru je balik Ipoh. Nak balik lagi sekali rasanya budjet tak mengizinkan. Pagi tadi kengkawan ada yang balik ke kampung katanya mungkin malam tadi sesak kat jalan raya. Pepagi lagi Sariah call aku kononnya anggap aku pun balik Ipoh. Ehehe... Dia kata ikut highway ke Ipoh dah melekat tak bergerak. Rasain, dah tau hari perayaan Tahun Baru Cina memang menjengkelkan untuk pulang ke Ipoh. Tau-tau jela, ramai orang cina kampungnya kat Ipoh. Pernah masa aku belajar dulu dari JB nak balik ke Ipoh mengambil masa 5 jam perjalanan. Nah!!! Akibat kesesakan jalan raya masa tu, tumpo montot aku duduk dalam bas 8-9 jam baru sampai ke rumah. Sesak giler!!!

Apa nak buat cuti-cuti ni? Semalam aku call pejabat agama bertanyakan surat kebenaran kahwin luar daerah dah siap. Cepat-cepat aku call Abah suruh ambik lepas sembahyang Jumaat. Dalam pukul 4.30 petang camtu Abah call aku, dah ambik katanya. Alhamdulillah. Selesai sudah satu hal. Bab-bab souvenir pun sudah selesai nampaknya di mana masa cuti minggu lepas aku menggunakan kesempatan yang ada untuk menyiapkan serba sedikit persiapan. Konon cam dah cukup, tapi dalam hati macam tak cukup aje. Huhu... Tawakal ajela...

Angah ngan geng JQZ semalam ada ajak aku gi karaoke semalam. Akibat keletihan, aku tertidor sampai pukul 8.30. Angah dah mula call, makanya aku bagitau aku tak jadi pegi pasal bila bangun je pale aku dah tingtong... Takpela lain kali jela karok. Jam menunjukkan pukul 12.00 tengahari. Perut pun tak terisi lagi. Aku bedal limau je masa ni. Kang sakit perut padan muka. Tanggung la sendiri!!!

Comments (0)