:: Ntah Nak Bubuh Tajuk Apa ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 2/27/2010 12:07:00 PTG

0

Bosannya aku harini. Kawan-kawan tak roger le plak gi melepak ke apa ke... Huhu. Nak balik Ipoh (tambah cuti semalam) tak dapat pulak. Mak ngan Abah tak ada kat sana. Ada urusan untuk perkahwinan aku katanya, nak menjemput sedara mara bagai. Adududu...

Dah naik tepu kepala aku ni duduk kat umah aje. Cuaca pulak panas dan hujan sepanjang hari semalam. Mandi jangan cakap, asyik kuar masuk bilik mandi je nak sejukkan badan.

Kiraan untuk majlis nikah aku (mengikut tarikh 19 Mac 2010) tinggal beberapa detik sahaja. Tak sampai sebulan pun lagi. Rasanya aku pun makin hari makin berdebar je rasanya. Bukan sebab takut, tapi keadaan tertekan dengan kisah harian aku yang kadang-kala buat aku rasa nak je aku melayang terbang mahukan keamanan.

Pernah satu ketika dulu (mengikut entry lepas-lepas) aku pernah cerita kan pasal sorang budak baru yang masuk kat tempat kerja aku. Selalu buat masalah, datang lewat ponteng kerja... Sekarang dia dah blah mengikut suka hati mak bapak dia je. Kerja menimbun (kerja dah bagi seminggu lepas tapi asyik menuang aje) tak siap langsung, dan selepas dia blah kerja tu aku kena handle. Banyak plak tuh... Sekarang saat akhir-akhir aku nak berhenti kerja, makin banyak kerja aku. Pending 2 buku penerbitan kena siapkan. Manakala surat berhenti pun belum aku bagi lagi buat masa ni. Kalau dah tender, tak taula macamana seksa aku nanti.

Tertekan aku boleh buat aku sendiri tak paham apa yang aku tengah buat sekarang ni. Pasrah ajela harap apa yang bakal berlaku seminggu dua ni tak buat aku pitam, dapat meneruskan perjuangan aku sebagai seorang lelaki yang akan dinikahkan. Hehe...

Aku mengharapkan kesihatan akan terus baik untuk meneruskan agenda yang masih belum selesai...

Comments (0)