:: 5282 Lagi ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 2/05/2010 02:12:00 PTG

0


Dah selalu sangat aku cerita kat korang pasal no ni. Dah naik jelak kot korang kenal simbolik no ni. Rasanya dah takyah kenalkan lagi kot? Ya harini hari jadi aku. 5282 - 5 Februari 1982. Umur plak 28. Terbalikkan sahaja dapat no itu. Banyak benda nak kena buat hari ni. Aduh... Undangan majlis hari jadi, nak balik Ipoh, nak berkemas, nak siapkan kerja office. Aduh, bikin capek ini hari. Tapi akan aku buat mana termampu. Atas undangan sambutan hari jadi, kalau takde aral akan ku hadir ini malam. Hehe.

Terpaksa balik lekas ke rumah untuk berkemas-kemas. Banyak barang nak kena angkat. Cawan, bungkusan kad kawin yang banyak, cuci kereta (perluke?) basuh pinggan (nak cuti sampai Rabu). Aduyai...

Nak taknak aku balikla tengah malam. Aku pun memang suka drive memalam. Sunyi dan tak sesak. Lagipun aku tak boleh drive siang mahupun petang. Kuat ngantuk kerana silauan matahari menerbitkan pasir-pasir di mata.

Esok (Sabtu), pun banyak kerja nak selesaikan. Nak ukur baju pengantin, nak beli barang-barang persiapan, nak itu-nak ini. Nak bungkus souvenir. Warghhhhhh!!! Rasanya cam cuti aku untuk semua benda itu. Uh. Tapi ini hanya sekali seumur hidup. Kenala berkorban sikit. Jangan la nak merungut!!!

Comments (0)