It's All About Memory Card

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 12/20/2008 04:02:00 PTG

0

Harini aku tak kerja... Tapi aku saje datang office. Ada perkara nak di selesaikan. Tapi sebelum aku pegi office, aku singgah Low Yatt dulu nak cari barang. Apa barang nya yang aku nak cari? Lihat kat bawah....

Dah lama aku nak cari benda ni, tapi takde masa mengizinkan dan isi poket pun tak berapa mengizinkan... Sebelum telefon aku yang masa belum format tu dah menjahanamkan memori kad aku berkapasiti 512 MB (habis data aku semua), tinggallah memori kad aku yang masih boleh pakai berkapasiti 64 MB yang masih berjasa. Nak buat dengar lagu pun tak boleh sebab memori kecik sangat. So, aku pegi Low Yatt dengan separuh hati seorang diri, aku tanya kat tokey kedai:

Aku: Boss, MMC yang 512 MB ada lagi ka sekarang?
Tokey: Aiyaa, sekalang ar, itu memoli manyiak kecik kitolang talak order lagi ma. Cuma yang ala pun itu 2 Gig punya ala la...., bapa lama lu talak tau?
Aku: Mana wa tau, wa datang ini tempat pun setahun sekali ma..., berapa harga itu memori 2 Gig?
Tokey: 25 linggit
Aku: Bolehla, lu amik satu untuk wa, ini macam murah ar sekarang? Dulu wa beli 512 MB saja 80 ringgit.
Tokey: Itu lama la...


Pastu aku terbelek satu USB yang comel sangat dan nipis... Masuk lubang telinga pun boleh.
Aku: Boss, ini USB kecik 2 Gig berapa?
Tokey: 25 linggit saja ma...
Aku: Ini kaler saja ka?
Tokey: Ini kaler saja ma... Banyak RARE (saja je, takde dalam dialog)
Aku: Berapa besar yang ada?
Tokey: 2 Gig ala, 4 Gig ala, 8 Gig ala. Lu mau mana satu, wa pegi cek stok tengok
Aku: Kasi 4 Gig ar....
Tokey: Jap ar wa cali...
Selang beberapa minit, dia cakap balik kat aku.
Tokey: Aiya, itu 4 Gig sula habis ma. 8 Gig ala la...
Aku: 8 Gig berapa ringgit?
Tokey: 50 linggit
Aku: Kasi la satu, banyak besar banyak bagus... Boleh wa simpan semua data wa dalam komputer wa terus masuk dalam USB ni
Tokey: Tak boleh ma itu macam, nanti lu punya habis losak tala bekap camana?
Aku: Kasi cincaila, kira ha?
Tokey: Ok....


Puas hati aku dapat benda ni. Bolehla aku capture semua yang berlaku sekeliling aku dengan MMC yang besar 2GB bagak ni... Nak masuk video pun boleh... Tunggu ha kawan-kawan. Bolehla aku masuk video dalam blog aku pulak di lain masa... Hiasi diri, hiasi peribadi... Bye bye....

p/s: SOALAN UNTUK ENTRY INI: Berapa banyak duit aku dah habis untuk aku dapatkan Memory Card ini? Kalau betul, Aku belanja ayam goreng Uncle Bob....

Comments (0)