Jom Heboh Bukit Jalil...

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 12/21/2008 06:52:00 PTG

0

Di pagi yang suram, terdetik untuk aku menghilangkan kebosanan aku untuk pergi ke Bukit Jalil nak menambah kesesakan Jom Heboh di sana. Seawal pukul 11 pagi aku ambil member aku kat KL Sentral untuk menjadi peneman aku kat Jom Heboh ni. Suasana yang cukup terik ketika ini membuat aku tidak tahan menanggung azabnya menyebabkan aku sedikit kepitaman. Mungkin aku lapar agaknya, lalu aku mencari tempat makan dulu sebelum kami menyambung explorasi apa yang ada kat Jom Heboh ini.
Tempat pertama yang kami sampai dah tentu kat dataran tempat Melodi Live berlangsung. Apa benda yang diorg membebel pun aku tak dengar, yang aku tau nak tangkap gambar je... Nak dengar apa diorg membebel, buka la www.tv3.com.my episod ulangan.
Aku terhenti seketika melihat remaja yang terkinja-kinja shuffle kat tempat yang agak ramai berkumpul. Aduhai, alangkah girangnya mereka melompat-lompat macam model KFC Shuffle. Mengarut betul...
Rata-rata menampakkan yang Jom Heboh ni lebih promosi je, tapi harem tak best... Baik aku lepak kat mamat yang buat belon ni lagi seronok....Kemudian, aku tergerak hati nak tengok booth 999. Tempat ni banyak info dan ilmu yang kita dapat di mana terdapat peralatan penyelamatan bomba dalam membantu masyarakat. Ada gambar org mati rentung, ada gambar org mati kena bunuh, dan ada pengacara 999 yang ntah aku tak hengat nama dia.... Dan motor ni telah menarik perhatian aku... Kan best kalau aku dapat menunggangnya?
Sampai la kat booth Aksi dan Akasia, aku terlayan pulak lawak kureng mantap dari mereka yang mana ada pelakon India bernama Kencana Dewi dan Adik Airin... Comel Adik ni...Tiba-tiba perut aku lapar, aku singgah makan dulu kat gerai Ayamas. Sebab kedai ni je ada menu nasi. Tu pun nasi ayam, bedal jela... Apasal Jom Heboh tempat ni takde org meniaga nasi berlauk-pauk? Hmmm... Tension tol...

Sesudah lama bertapa kat Jom Heboh ni, rasa aku cam dah penat sangat dan nak pulang. Sebelum tu, aku singgah kat kedai baju. Teringat pulak seseorang kat Ipoh tu. Kan ke best kalau dia boleh teman-teman aku kat Jom Heboh ni. Ni jela mampu aku beli dulu buat cenderahati...
Dalam perjalanan pulang, aku ter'spot' kereta member aku ni namanya Zharulez. Lama dah tak jumpa dia ni... Busy la tu, maklumla dah kerja ngan TV3...
Memang penat rasanya harini, sebab dengan cuaca yang sangat terik, parking pulak jauh. Nak balik pun Jem pulak... Adehhh!!! Tiba-tiba, cuaca bertukar mendung... Nasib baikla aku dah nak balik. Kalau tidak, satu kes lagi pulak nak cari tempat berteduh. Dengan perasaan yang separuh hati, aku meneruskan perjalanan pulang ke rumah...

p/s: Jom Heboh dah makin tak best!!!

Comments (0)