:: Dah Kuat Dah ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 5/12/2009 12:44:00 PTG

0

Harini, aku dah kembali kuat. Kaki dah boleh pijak 2 anak tangga. Dah boleh lari dan melompat dengan cemerlangnya. Takdela sengal-sengal lagi kaki badan ni... Minggu ni kalau ada futsal, kena train lagi. Mana taknya, 3 bulan sekali bersukan, pastu semua skill keluar sekali jalan. Stretching pun takde, terus main. Mula-mula memang la mantop, last-last kaki plak krem. Padan muke... Tapi takpe, lawan ngan budak yang lagi power sempat gak aku shoot 5 gol. Skill dah takde, mana ntah dia pegi. Gila lama tak bersukan beb sejak habis belajar dulu. Masa kat IPT dulu selalu la aku petang-petang main bola sepak padang, sepak takraw, baseball. Hari-hari pun main siap kena cantas kaki, esoknya boleh pulak sambung main lagi.

Serius beb aku dah lama tak bersukan ni, effectnya sangat lama untuk pulih semula. Sejak dari hari Sabtu haritu, sampai hari ni Selasa baru pulih kembali. Hari ni baru boleh lompat, lari siap sepak-sepak tin lagi kat tepi jalan tadi. Huhu... Moralnya, kalaula aku ni nak aktif bersukan balik, jangan terus nak main redah je layan skill. Kalau boleh stretching dulu. Kalau nak lagi afdal, jangan tinggalkan terus untuk bersukan dalam jangka waktu yang lama. Effectnya sangat berbahaya kalau kena kejar ngan anjing, nak lari pun tak larat...

Comments (0)