:: TIADA MAKNA SAMBUT HARI IBU ::

Posted by nizam_5282 | Posted in , | Posted on 5/08/2009 04:46:00 PG

0

Ada emel aku dapat, amat membingungkan aku... Sama ada benar-benar ditafsir dengan akal waras atau tidak. Sememangnya aku tak tahu langsung perkara ini sehinggalah aku di khabarkan...

JANGAN SAMBUT HARI IBU!!!

Kita diberi akal yang waras sebagai orang islam. Adakah kerana HARI IBU sahaja perlu kita sayang ibu kita? Tapi aku sayang ibu aku setiap saat. Derhakalah aku kalau aku jawab aku tak sayang ibu aku. Aku betul-betul bingung nak menjawab kalau ada orang tanya apa yang aku kena buat pada hari ibu yang disambut saban tahun... Tapi aku kena nyatakan dengan jelas bahawa inilah hakikatnya aku tak perlu sambut HARI IBU... 

Ikuti petikan yang aku terima pada emel petang tadi...

    Propaganda anjuran agama Kristian... Sebagaimana sambutan April Fool dan Hari Kekasih. So careful guys....

    Kepada semua baca kisah asal usul pengertian "HARI IBU" yang sebenar. Kalau kita sambut HARI IBU bermakna kita juga merayakan hari "IBU PADA TUHAN" yang menjadi amalan orang GREECE terdahulu. Ini semua sumber dari Kristian dan sudah tentu memesongkan akidah kita. Saya bertaubat, kalau dulu saya juga terikut-ikut merayakan hari ibu tapi sekarang bila dah tahu tak akan saya buat begitu lagi dan juga pada anak-anak akan saya beritahu jadi kewajipan saya adalah untuk beritahu semua agar JANGAN SAMBUT HARI IBU, kalau kita kasih sayang dan ingat jasa ibu sebaiknya sentiasa mendoakannya tak perlu cuma pada hari-hari tertentu saja, setiap hari mendoakannya adalah sebaiknya dan dituntut. Harap di sebarkan kepada kawan-kawan atau saudara mara tentang sejarah HARI IBU ini. Wassalam Jamiah.

    Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam) dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji) dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.-(Aali-Imran: 104)


Hari-hari aku sayang ibu... Aku akan cium tangannya, ucap selamat padanya, akan aku cium pipinya tapi bukan bermakna aku akan ucap selamat hari ibu pada HARI IBU ini, kerana hari-hari aku sayang ibu.

Comments (0)