:: 101010 ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 10/11/2010 12:16:00 PTG

3

Apa yang menarik nombor ni? Bagi aku ia unik dan jatuh pulak kat hari minggu. Mesti ramai gila kejar nak buat kenduri kahwin tarikh ni kan? Semalam ada la kenduri kawin aku ~NORAIN MUFTARHARUDIN - DJ KLFM. Jemputan dia pun secara rawak, siap pakai wakil lagi dia jemput. Mintak alamat kat status FB, bukan secara peribadi. Aku yang tak malu ni, bagila alamat aku kat inboxnya... Nak gak rasa dapat kad kawin setelah post box aku yang dah lama tak bersarang. Surat cinta ngan bil adala...Ehehe...

Kad memang sampai, tapi terpaksa tolak keadiran kerana kena datang ofis. Isnin hingga Rabu ada audit. Persiapan untuk audit tersebut perlu diperkemas. 101010 tarikh yang aku tak buat apa, cuma menghabiskan sepanjang masa di dalam bilik IT dari pukul 9 pagi hingga ke 6 petang.

101010 juga tarikh keramat di mana nenek tiri aku akan bertolak ke tanah suci. Mempersiapkan diri selepas Maghrib setelah Abah call katanya dah sampai sana. Ramai pulak yang menghantar bakal-bakal Haji. Jenuh nak cari rombongan hantaran. Nasib baik tak la susah nak cari pasal adala makcik aku panggil aku bila nampak aku tercari-cari. KT07 masuk balai berlepas pukul 9 malam. KT08 akan berlepas pukul 1.30 pagi. Aduh... Lamanya nak nunggu. Sian orang yang menunggu, ada yang dah menguap bagai. Aku pun tak kurang jugak...

Ramai jugak la sedulur-sedulur yang datang dengan rombongan. Walaupun keluarga tiri Abah, kitorang tak pernah rasa terasing, malah sangat akrab. Mungkin kerana dah diajar Mak ngan Abah sejak dari dulu walaupun tiri, keluarga tak putus. Darah atuk masih sealiran, sedangkan atuk pun aku tak pernah jumpa. Sob sob sob... Pengumuman bila kata dah boleh masuk balai berlepas, kitorang pun mula bersalaman bagi merelakan pemergian mereka yang akan menunaikan haji. Semoga haji mereka mabrur dan pulang dengan selamat. Insya'allah.

Mak Abah pun ikut aku balik rumah, dan kami tidur setelah penat menahan mata berjaga sehingga pukul 3 pagi...

p/s: ngantuk tak ingat sekarang ni...

Comments (3)

selamat semuanya..InsyaAllah.

semoga selamat pergi & selamat pulang, insyaallah..

Semoga mendapat haji yang mabrur...