:: Epilog Sepotong Lepat ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 10/18/2010 11:57:00 PG

5

Aku dilahirkan dari mana ntah pun aku tak berapa tahu. Dari mana asal usulku pun aku tak berapa ketahui disebabkan aku tidak ketahui siapa ibu bapaku. Keturunanku mahupun bangsaku juga aku tidak ketahui. Itulah aku. Ada yang berbangsa Mas, Rastali, Berangan, Nangka, Raja, Lang, Relong, Tanduk, Nipah & Awak. Nama kampung aku dibesarkan juga aku tidak ketahui kerana tiada dokumen penting yang berada di tubuhku semasa aku dilahirkan. Tiada IC mahupun surat beranak menunjukkan aku dibesarkan di mana. Itulah aku. Kekadang aku terfikir adakah aku ini seorang PATI dari negara asing...

Semasa pembesaran aku, seingat aku warna badan aku seakan akan hijau Incredible Hulk. Tapi manakan daya aku nak ketahui badan aku warna apa, kerana aku tidak mempunyai kaca mata untuk menentukan warna badan aku. Semakin besar, semakin berubah warna badan aku. Adakalanya kawan-kawan aku lebih cepat lembik (benyek) dan adakalanya mereka membusuk begitu sahaja dan tiada siapa pun mahu mengambil mereka. Nasib aku baik, dimana aku dibesarkan secara sempurna oleh sang petani...

Asalnya aku dilahirkan mempunyai baju yang cantik. Pakaian aku pun dipakaikan dengan sempurna sebelum aku dibeli oleh sepasang suami isteri. Sehingglah satu hari yang hening, nasib aku yang malang telah menimpa diri aku sehinggakan aku dibogelkan oleh si isteri itu dan ntah mengapa aku dipergunakan sebegitu.... Malang sungguh nasib aku. Aku digomol, diuli sesuka hatinya tanpa rasa perikemanusiaan. Malangnya nasib aku ketika itu dan tiada siapa ingin mengambil tahu apa yang terjadi kepada diri aku. Beginilah nasib diriku diperlakukan sedemikian rupa.

Demikianlah sifat manusia materialistik mempergunakan diri aku yang lemah ini untuk kepentingan mereka. Setelah diperlakukan seperti aku tiada maruah diri, aku dipakaikan semula pakaian tersebut tetapi bukan dari pakaian asalku tetapi dari daun. Dimanakah keadilan untuk aku pertahankan maruah diriku, sehinggakan daun dijadikan pakaian kepada diriku ini.

Satu hari di pagi Isnin, ketika hujan masih renyai-renyai, aku telah didagangkan di satu tempat untuk menjual aku yang tidak berguna. Masakan tidak, aku masih lagi mantap dan menjadi idaman kalbu memandang aku dengan rasa penuh nafsu, dibeli oleh seorang lelaki. Lelaki tersebut aku merasakan dirinya sangat kacak dan mantop, aku relakan diri ini dibeli.

Sesampai sahaja aku dibawa pulang, aku di masukkan ke dalam bilik, sekali lagi aku dibukakan pakaian dengan ekor mata yang tajam merenungku dan terus memamah diri ku ini tanpa rasa belas kasihan. Demikianlah nasib diriku ini dan itulah sememangnya hikayat hidup aku dan kawan-kawan ku... Malangnya nasib ku ini... :(


Comments (5)

wakakakakaka tade kheroje cherita pasei pisang..
buat ler mende pekdah sikit kahkahkah

Ini le pekdahnya bila ada blog semua ceritapun nak diceritakan... :D

euwwwwwww x hensem lah makan lepat begitu! rakus!!

haah tak hensem hahahah

Lepat tu kata lelaki itu kacak... Mana la aku tau... Ahaks...