:: Prakuel Kisah Pengat Ubi ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 10/20/2010 03:13:00 PTG

3

Semalam aku tidur pukul 3 pagi. Rasa macam kecempreng. Dah la tidur lambat tu tak mendatangkan faedah, malah mandatangkan mudarat aje. Tidur sekejap tak mencerdikkan langsung pemikiran sebab mata sembab. Ini sebab aku main game PS2 malam tadi siapa suruh? Trut... Trut.... Bunyi jam yang aku set kat henfon malam tadi membising je. Kalau tau aku set je pukul 10 pagi. Biar tak pegi keje terus, boleh la aku main game malam tadi yang tak habis main lagi...

Lepas bangun Subuh last-last minit, aku sambung tidur balik barang 10 minit. Nak bangun pukul 7.15 pagi terus terbabas sampai 7.45 pagi. Kelam kabut aku seterika baju yang wife aku basuh hari Ahad haritu. Kalau ikutkan aku, serbuk sabun baju aku tu lambat lagi habis, tapi bila wife aku ada cepat aje habis. Pelik betul aku... Ke sebab aku malas basuh baju? Seminggu sekali baru basuh...

Siap je gosok baju, aku capai tuala buat basuh muka. Nasib baik aku dah mandi sebelum aku sambung tidur tadi. Syukurlah sebab aku ni lelaki. Kalau aku perempuan, ntah pukul 9 pun tak bersiap lagi. Siap-siap bagai nak rak laju-laju, aku keluar rumah dengan mengunci semua pintu. "Ciss...!!! Ni siapa yang tak bertamadun berak merata-rata ni!!!" Gerutu aku bila nampak sekawan tahi singgah di pelantar rumah aku. "Kalau tak reti jaga kucing, toksah le bela!!! Menyusahkan orang je nak basuh!!!"

Sambil merungut, sambil turun tangga. Rumah aku takde lif. Kalau ada lif, tentu aku tak sihat sekarang ni. Ada tangga baru la sihat. Pom!!! Pom!!! Pom!!! Bunyi motor aku agak kasar, nak mintak duit betulkan enjin la tu... Nanti awal bulan aku kasi isi minyak hitam 4 stroke. Ko jangan risau....

Nampak di jam masih lagi awal. Baru pukul 8.00 pagi. Kalau aku singgah kedai brader tepi jalan tu menarik gak tu. Boleh tampung-tampung perut aku yang tengah keroncong ni.

Lalu, aku pun berentikan enjin motor aku dan terus memilih-milih lauk apa yang patut aku campurkan pada Nasi Lemak...

Comments (3)

pengat ker lepat...kakakakkakaka

Pengat ke lepat guwa pun tak pasti. Yang guwa pasti, itu bukan pisang... Mencik...

kah kah kah kah kah