:: Balik Jangan Tak Balik ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 10/13/2010 01:30:00 PTG

8

Minggu ni nak balik Sabak Bernam la. Nak jumpa orang tersayang. Tapi masalahnya, kena tidur rumah mertua pulak. Apakan daya, itu je tempat yang mampu aku kunjungi dan dapat bermalam. Memandangkan wife aku pun duduk bujang bersama kawan-kawan dia. Nasib baikla rumah sewa dia tak jauh dengan rumah Mak Ayah dia. Sabak Bernam-Bagan Datoh je. Sementara ni, tempat yang dapat aku ngan wife aku bersama pun cumalah di Damansara, tempat aku berteduh dan selesa.

Semakin hari, semakin la sarat wife aku. Kandungannya buat masa ni dah masuk 4 bulan. Susah aku nak benarkan dia kerap balik sini. Keselamatan tu kadang-kadang menjadikan aku risau. Kat sini je kitorang selesa melakukan hidup sebagai suami isteri. Kalau kat Sabak Bernam, keluarga menjadi halangan paling besar. Ada sesetengah pasangan tu boleh hidup ngan mertua/mak ayah. Camana keadaan mereka ya bila dah duduk sekali? Kena tegur ngan diorang, takleh bangun lewat, kena tunjuk baik. Huhu, tak sanggup aku...

p/s: edited update...

Comments (8)

sabor ler kome...InsyaAllah mane ler tau rezeki anak, dapat kome tinggal sebumbung after siti deliver kan...doakan.

hanya org yg tinggal sebumbung ngn mertua je tau macam mane. susah nak cakap. aku cuma mampu sabar.

Cari keputusan tepat. Bila keputusan dah sekata lepaskan diri dan duduk mengasing ngan org tua. Itu sebaiknya sariah...

tumpang lalu... aku doakan korang happy selalu.....

kalau la somi aku berpikiran macam kamu majeli...

Sebaik baiknya keputusan kat tangan sendiri Sariah... Taknak org lain mencampuri urusan peribadi kita...

lifestyle masing2 ada cabaran nya..duduk ngan orang tua cabaran nya lain..duduk sendiri cabaran nya lain..tapi lebih baik duduk sendiri nak terkangkang terkobak wa punya pasal...tp wa tak tahan semua kerja wa kena bikin sindili looo...huhuhu...

semua kerja kena bikin sendiri dah tentu, berbeza ngan duk ngan org tua. Tak buat kena tegur, sendiri malu... Kalau duk sendiri, tak basuh pun takpe... :D