:: MENCAPUB ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 10/23/2010 01:52:00 PTG

3

"Tak baikla mencarut-carut ni! Kurang ajar betul!!!" Jerkah aku pada seseorang. Rasa macam nak rembat je pale lutut dia. Umur baru setahun ubi ada hati nak kurang ajar.

Dialog kat atas saja je aku reka nak bagi penyedap cerita, padahal takde kena mengena pun ngan hidup mati seorang patriot. Kelmarin, aku baru je tau maksud menatang tu. Dulu-dulu memang aku penah dengar dari orang lain. Tapi aku buat paham-paham ajela kononnya. Bunyi dah la tak semenggah. Kalau ikut otak yang gagal berfungsi ngan baik, ada jugak yang kakiku di bibirmu...

Rilek dulu, jangan cepat melatah. Aku tak rasa semua orang pun paham maksud mende alah ni. Ini pun sebab zaman dah semakin berubah, makanya ramaila saintis-saintis yang dah pandai merosakkan bahasa, gabung sana sini.

Bagi yang tak pernah tahu, meh aku sharing apa la yang diorang mencarut ni...
    MENCAPUB = MENCARI + PUBLISITI

Contoh:
    Aminuddin tu mencapub betul. Suka menyanyi dalam kelas.
Sekian ye kawan-kawan, berjumpa lagi di lain waktu...

Comments (3)

kak suka suh ganti nama aminuddin tu ngan mazli...
mazli tu mencapub betul.

Lin juga suka mencapub. Selalu masuk pub...

hoi...