:: Jom Tonton Bola Kat Kedai Mamak ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 8/30/2009 03:15:00 PG

0

Rasanya memang sangat sunyi sikit minggu ni. Pasalnya ramai yang mengambil peluang cuti hari kemerdekaan di bulan puasa yang jatuh pada hari Isnin untuk pulang ke kampung halaman. Mungkin dapat berpuasa di bersama keluarga tersayang. Tidak seperti aku yang hanya dapat menghirup udara bandar yang penuh sesak tanpa penghujung ini. Ini kerana bukanlah untuk aku sengaja taknak pulang ke kampung. Tetapi Mak dan Abah aku tiada di Ipoh. Kalau aku pulangpun hanyalah sia-sia sahaja kerana tiada orang di sana. Mak dan Abah datang ke Kuala Lumpur untuk menghantar nenek dan anak sedara aku ke sini. Memandangkan mereka datang ke sini, tetapi halatuju sebenar adalah untuk ke Klang dahulu...

Aku seperti biasa, bujang yang masih tegar mencari makanan luar dari masak di rumah (masak megi bolehla), mencari kesempatan untuk beriadah tengah malam ini untuk menonton perlawanan bola sepak antara Manchester United menentang Arsenal. Destinasinya adalah di kedai mamak. Satu perlawanan menarik di mana asakan demi asakan menerjah ke gawang gol tanpa mengira sudut. Aku seperti biasa pasukan favourite mesti di utamakan. Bermula dari gol Arsenal yang pertama membingitkan amarahku kerana suara-suara sumbang menerjah ke telinga dengan kutukan-kutukan berbisa yang mampu mencairkan tahi telinga. Sejak dari gol pertama lagi, ramai peminat-peminat Manchester United meninggalkan bangku kedai mamak. Tak Die Hard Fans betulla diorang ni...

Aku masih lagi meneruskan tontonan aku walaupun ketinggalan 1 gol dibelakang kerana anggapanku, ini baru separuh masa pertama. Dan aku mengandaikan separuh masa kedua, Manchester United mampu bangkit meneruskan saingan untuk mendapatkan kemenangan. Asakan bertubi-tubi pasukan favourite berjaya mendapatkan sepakan penalti dari Wayne Rooney. Membuatkan kutukan sinis dari penyokong lawan terdiam dan kini pasukan idaman menyorak kuat. Terus mengasak dan satu lagi gol sendiri dari Arsenal menerjah ke gawang sendiri membuatkan penyokong yang liar mengutuk tadi hanya mampu menepuk dahi. Apa yang aku boleh katakan, padan muka...

Saat-saat akhir, Arsenal seperti mengasak ganas ke gawang Manchester United menyebabkan satu gol penyamaan mungkin ditambah tetapi dinafikan oleh penjaga garisan. Apa yang aku mampu katakan aku berasa sedikit gembira malam ini kerana Manchester United berjaya mengalahkan Arsenal dengan jaringan 2 berbalas 1. Apa yang boleh aku katakan juga, mereka yang kuat mengutuk tadi hanya mampu balik dengan perasaan tension dan malu sendiri... Hahahaha... Padan muka...

STATISTIK

Comments (0)