:: Segalanya 1 ::

Posted by nizam_5282 | Posted in , | Posted on 8/27/2009 11:12:00 PTG

0

Aku memang suka mendahului yang lain. Belum mula puasa aku dah ucap selamat berpuasa. Belum pun cukup seminggu berpuasa aku dah ucap Salam Aidilfitri. Tapi entry ini tercipta bukan untuk mengucapkan Salam Aidilfitri, tapi sekadar mengingatkan kita apa yang seronoknya Aidilfitri ini?

Tak seronok? Celah mana tak seronok? Rasanya semua rasa Aidilfitri adalah hari yang dinanti-nantikan oleh semua orang ye tak? Jangankan kata orang yang kaya? Yang miskin pun tak sabar-sabar menunggu hari yang bersejarah ni. Dimana semua sanak saudara sahabat handai serumpun merayakan Aidilfitri. Satu Malaysia pun sambut perayaan ni sebab dapat cuti. Yang tak dapat cuti pun dapat merayakan hari itu sebab dah tentu bayaran gaji pada hari itu adalah bayaran yang luar biasa mungkin 2 kali ganda mahupun 3-4 kali ganda.

Bukan lah nak mencoretkan cerita tentang Aidilfitri, tetapi saje nak Explore bagaimana kuatnya logo 1 Malaysia yang telah diubah kepada 1 Aidilfitri... Sekadar melepaskan kebosanan di malam hari. Esok kena kerja lagi. 31 Ogos 2009 iaitu hari Isnin adalah cuti, maka bolehlah rehat 3 hari tanpa memikirkan bebanan kerja tahap melampau...

Comments (0)