:: Ramadhanku yang Tercabar ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 8/26/2009 12:39:00 PTG

0

Kerja aku hari sangat-sangat tertekan semenjak semalam. Susah memiliki 2 bos dalam satu company. Masing-masing lain peelnya dan lain citarasa. Sejak semalam juga aku rasa aku terasa dicabar untuk marah tetapi aku tetapkan dalam hatiku "Sesungguhnya aku sedang berpuasa". Terus terang aku katakan, kerja aku yang sangat berlambak perlu disiapkan segera. Dalam masa yang sama seorang lagi bos yang taknak selidik bagaimana keadaan aku yang banyak kerja di kacaunya masa dan waktu aku. Disuruh pergi ke sana sini serta membuat kerja lain yang lebih penting perlu aku siapkan.

Aku masih mampu menahan amarah aku sejak semalam dimana bos yang satu lagi telah tanyakan kerja yang tertangguh itu apakah statusnya. Dengan angkuh, aku langsung tidak menjawab SMSnya danmengharapkan dia beranggapan aku takde credit. Aku peduli apa?

Hari ini, aku masuk office. Bos yang SMS tu tanya pasal kerja aku. Dengan direct aku cakap, "Saya tak buat lagi pasal saya telah dikacau untuk buat kerja lain, jadi saya tak dapat tumpu buat kerja tu"...

Dia tak marah, tapi dengan arahan dia nak kerja tu esok. Aku cukup hangen dalam hati sebab dia ingat aku robot ke? Tak mengapalah, mungkin aku belum ada rezeki untuk pergi mencari kerja lain yang mungkin sama bebanan di tempat ini tetapi gaji yang lebih menarik.

p/s: Sabar itu adalah sumber jatidiri yang kuat, takut bila meletus habis segalanya...

Comments (0)