:: Menziarah Beruk ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 8/02/2009 09:05:00 PTG

0

Pelbagai ragam bila sampai kat "Perkampungan Beruk" kat Tanjong Emas, Johor. Kebetulan sedang meronda-ronda di sekitar taman rekreasi di Johor, Abah memperkenalkan tempat ini. Tak terjangka rupanya banyak tempat menarik di utara Johor ni. Aku sampai kat Johor ni pun sebab menemani Mak Abah aku menghadiri kenduri di Muar. Sedangkan aku pun tak berapa kenal dengan saudara aku sendiri. (Ramai sangat sedara aku da...)

Malas betul aku nak bercerita. Memandangkan Medula Oblongata aku masa ni tengah sakit. Berdenyut-denyut kat belah kiri otak. Lihat sahaja apa yang aku post kat sini. Kalau gambar ni aku upload kat facebook, tag kat seseorang, jangan marah plak okeh? Kita lihat sapa yang kena. Sekadar merekreasikan minda... Huhu...

Berkerumun dapat makanan, berebut-rebut lagi
Perkampungan beruk yang cuma sebahagian
Sedangkan beruk sayangkan anak
Merenung masa depan yang tak sudah-sudah jadi beruk
"walaupun gua beruk, gua tetap hensem"
Beruk pun pandai mium air berkarbonat

Comments (0)