Family Day, Telematch & Banana

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 2/06/2009 05:27:00 PTG

0

Malam tadi karok, pastu layan menyembang sambil main PS2 kat bilik. Aku satu bilik ngan Mozweed ngan Achoi. Irrahadi sekali tapi datang lambat. Mau taknya lambat bangun sebab aku, Mozweed ngan Achoi layan video prank kat laptop Mozweed. Gelak sakan kitorg macam tak tau waktu. Lepas dah penat gelak, pukul 4 pagi baru tido...

Macam biasa, aku gakla yang paling awal bangun. Nak harap diorang ni kejut aku? Mintak maap la... Tengok bilik mandi pun sejuk semacam, aku layan air pancut bersuhu panas. Lalala aku pasal malam tadi karok tak puas. Pastu sorang-sorang masuk bilik air mandi sama sebab aku dah amarankan diorang kalau tak bangun gak aku simbah air yang aku menang hamper malam tadi. Perut memang lapar tahap gaban, kat bawah tu memang ada sarapan dalam pakej Family Day ni. Sampai kat bawah balun la apa yang best dan nampak selera. Hidangan yang lain buat tambah-tambah tempat kat perut mana yang kosong je... Mozweed memang  kalau bagi kayu balak pun dia telan...  Apa lagi acara bergambar la...Setelah selesai acara makan, kami ramai-ramai menuju ke pantai. Acara telematch nak berlangsung. Yang hadir diberi kepada beberapa kumpulan dan kumpulan yang terbentuk oleh kami di gelar kumpulan 'RS'. Antara ahli nya ialah Aku, Miswaheeda, budak busuk, kelabuasap, Sheera, Ery kitty, Haikal dan Man in Black. Dalam acara telematch ni dah diwujudkan beberapa kategori dalam game pertama ni. Check point aku lari dalam guni, kemudian lari terompah panjang, seterusnya lari kaki tiga dan akhir sekali tanam mayat. Setelah acara selesai, kamilah juaranya untuk game pertama ni.... Yahoo...Selesai je acara tadi, game kedua pulak berlangsung di mana penganjur telah menyediakan tali untuk ditarik. Yennadey, tali pun mau rebut-rebut... Yaperda? Seperti biasa kami 8 orang sekumpulan memang tak layak langsung bergelar juara... Tapi kumpulan yang menang pun macam nak pengsan di buatnya? Tadi dah menang cukupla kan? Saja je, nak simpan tenaga, taknak la rebut-rebut lali. Pegi pasar malam pun ada... Beli saje...Aku tengok ramai dah nak pitam dah time ni. Di anjurkan pula game ketiga. Bola tampar. Tak minatla aku game ni. Main je suka-suka. Tapi bila kalah aku jugak la yang di salahkan menjadi punca, hampeh betul...Tapi nak kata penat, memang penat teramat. Yang penting semua seronok. Yang paling seronok, tengokla gambar kat bawah ni. Mulanya cadang nak main banana kat laut, tapi tak sangka jumpa ngan sifu M. Nasir. Cayala lu brader.... Naik banana ni pun satu pengalaman yang menyeronokkan. Siapa tak naik, rasanya tak cukup syarat la datang FD ni...

Comments (0)