Cancel Lagi...

Posted by nizam_5282 | Posted in , | Posted on 1/06/2009 11:25:00 PG

0

Pagi ni betul punya awal aku bertolak pegi office... Semata-mata nak percepatkan aku untuk hadir ke SKMM untuk job "CCTV & Satellite Report". Bertolak dari rumah dari pukul 7.30 pagi dan terus ke office. Log in Kenarianz Forum yang semakin lemau barangkali dan tengok apa yang terbaru. 30, 31 Januari dan 1 Februari sudah aku prepare untuk ke Family Day. Mujur cuti aku di luluskan di mana 12 dan 13 Januari ni aku turut bercuti kecemasan menghantar Siti ke Perlis mendaftar KPLI. Banyak duit nak pakai bulan ni... 30 Januari ini juga telah aku serahkan borang cuti dan ianya turut di 'approve'.

Kembali ke cerita asal. Aku berkemas barangan yang perlu aku bawa ke SKMM. Banyak perkakasan yang aku kena siapkan dan masukkan ke kereta. Jam menunjukkan pukul 9.15 pagi di mana aku perlu rushing ke SKMM kerana appoinment dengan client dalam pukul 10.00 pagi. Memasuki Jalan Duta dan terus menuju ke Mahameru, kemudian ke Sungai Besi. Tiba-tiba telefon cabukku berbunyi:

Izza SKMM: Assalamualaikum...
Aku: Waalaikumsalam...
Izza SKMM: Nizam, dah sampai mana ya?
Aku: Dalam perjalanan ke sana. Kat Sungai Besi.
Izza SKMM: Hmmm... Dah nak sampai ke? Boleh patah balik tak ke office...
Aku: Kenapa?
Izza SKMM: Harini cancel lagi, rasanya jauh tak dari office?
Aku: Tak la jauh sangat, tapi kenapa cancel lagi? (Tipu je ni, nak sedapkan hati)
Izza SKMM: Mmmm... Boss kata harini kena cancel lagi...
Aku: Mmmm... Kalau macam tu nanti call En. Hisham pasal cancel ni ya...
Izza SKMM: Takpe, nanti saya bagitau dia, kalau takde apa-apa masalah lagi dalam minggu ni la saya suruh datang untuk pembetulan report tu.
Aku: Kalau macam tu ok la, tapi jangan minggu depan sebab saya cuti Isnin dengan Selasa...
Izza SKMM: Saya cuba kalau tak ada apa-apa hari Rabu... (Harini hari Selasa, napa tak cakap esok, Hehe)
Aku: Kalau macam tu tak apala, saya nak pusing balik nak ke office la nampak gayanya...
Izza SKMM: Hmmm... Sorry ya Nizam.
Aku: Takpe... Tapi jangan lupa bagitau En. Hisham ya...
Izza SKMM: Ok, nanti saya bagitau... Sorry ya... Bye...
Aku: Bye. Tut... Tut... Tut...


Adoi... Tertekan betul aku... Dah cabut semua peralatan komputer, ni nak kena setup balik. Angkat barang lagi ke Office, memang memenatkan. Takpela... Sabar ajelah... Ada hikmahnya tu suruh aku rehat lagi harini... Kalau jadi esok, jangan sampai malam pulak. Malam nak meeting Kenarianz... Ada agenda yang perlu di selesaikan....

Comments (0)