Alhamdullah.... Syukur...

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 3/17/2009 10:13:00 PG

0

Sejak kebelakangan ini, rezeki orang nak bagi kat aku semakin mencurah-curah. Ada sahaja orang nak cari aku as freelancer job (side income). Bagi aku itu semua rezeki yang Allah nak bagi kat aku. Kadang-kadang aku terfikir, benar kata orang setelah menjadi seseorang yang lain dari sebelum ini, Allah akan tentukan rezeki kita. Mungkin diberi limpahan lebihan pendapatan atau sebaliknya. Dan apabila kita menjadi ayah, rezeki kita juga ditentukan olehNya mungkin apa yang aku sebutkan. Cuma bezanya, kita perlu bersyukur atau tidak? Aku takut, ia akan menjadi lalai dan riak dari segi itu kerana terlalu banyak yang kita mahu kejarkan. Adakah aku akan menjadi seperti itu? Kita mungkin akan mudah terlupa yang rezeki itu datangnya dariNya. Apabila nafsu dan tamak menguasai segalanya, itu yang amat aku takuti. Kalau hanya cakap dari mulut sahaja mungkin mudah mengatakan aku tak akan jadi begitu. Tapi bagaimana dalam diri ini? Janganlah aku menjadi sebegitu dan aku amat mengharapkan yang aku dirahmati dengan rezeki yang diberi. Jangan tipu orang, jangan tekan orang dan jangan perdaya orang. Rezeki yang diberi aku mampu bersyukur dengan ucapan Alhamdulillah...

Comments (0)