Cuba Berbicara Sesedap Rasa...

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 3/31/2009 06:47:00 PTG

0

Bukan maksud aku nak meletakkan diri macam baik-baik sahaja. Maklum sahajalah makhluk bernama manusia selalunya akan menjalani perjalanan yang salah dalam perlakuan. Bukan maksud aku juga untuk menunjukkan yang diri ini amatlah bagus di mata masyarakat. Tetapi sesekali berbicara tanpa henti, dan kadang-kadang tidak tertahan dengan acara perli-memerli menyebabkan diri aku menjadi sangat tegang. Menyebabkan apa yang rasanya tidak mampu aku menahannya, akhirnya terlepas jua akhirnya... Tidak juga bermaksud cuba mengajar sesuatu yang bukan bidang kita, tetapi rasanya, acara perli-memerli itu menampakkan hasil yang negatif di mana kemungkinan ada pihak yang terasa. Bukan juga maksud aku hendak berlatar belakangkan ego yang tinggi. Hanya sesekali aku terasa diri ini diperkecil-kecilkan... Sudah lama rasanya diri ini menanggung, dan akhirnya terlepas jua. Mungkin ada pihak tersinggung dengan kata-kata aku yang tau melepaskan kemarahan. Tapi bagi aku, dan aku amat berharap ianya hanya selesai di situ sahaja... Tidak mahu lagi aku mengulas panjang apa yang perlu aku ulas... Ambillah teguran tersebut sesuatu yang positif dan meletakkan diri kita silap seperti mana aku yang pernah melakukan kesilapan... Ini hanya sedikit luahan yang boleh aku sampaikan pada alam maya ini... Kalau semakin kita diam, ada pihak yang tidak tahu apa yang kita tidak gemar dan sebagai pembaca juga boleh melakukan apa yang di rasakan aku perlu perbaiki dalam kehidupan ini. 

Hari ini, aku melakukan sesuatu yang lain dari kebiasaan di mana aku telah menghadiri upacara di temuduga. Mungkin kebaikan masa depan aku terletak di sini, hanya Allah tentukan. Aku cuma mampu melakukan yang terbaik. Seandainya terpilih, akulah insan yang amat bersyukur di mana di situlah tanda aras aku dalam dunia yang serba mencabar ini... Aku tidak mahu lagi berundur apa yang mungkin aku kecap sekiranya di terima dalam temuduga itu... Hanya Allah yang akan tahu nasib aku di masa hadapan... Aku amat berharap...

Comments (0)