:: Pegi Muzium ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 6/01/2009 08:58:00 PTG

0

Semalam, aku ngan Siti jenjalan. Tak terpikir nak jenjalan kat mana. Pikir punya pikir, aku nak gi muzium. Dah lama teringin sangat nak tengok pameran yang mempamerkan seni senjata tradisional. "Senjata Tradisional - Misteri dan Kesaktian". Dulu nak ajak angah gi tengok, banyak pulak halangannya. Nak gi sorang rasanya cam takde point pulak. Nak ada teman barula best sikit jenjalan.

Tema pameran "Senjata Tradisional - Misteri dan Kesaktian"

Pintu Masuk

Sekali 'No Camera' la... Jahanam betul. Nak buat research camana kalo takleh amik gambo. Adehlah... Tapi takpe, aku curi-curi amik gambo gak. Kalau gambar kurang menarik tu, sebab aku tak hidupkan flash. Jadi gambar agak bergegar dan kurang memuaskan...


Adala satu artikel yang sangat menarik perhatian aku. memang dah lama giler aku nak cari benda ni. Tapi tak jumpa pulak kesahihannya. "Taming Sari". Betul ke tu Taming Sari? Boleh percaya ke? Ntahla, kalau betul, betulkan aje. Tapi aku susahla nak percaya itu adalah bentuk keris Taming Sari. Kat artikel tu pun dia macam sangsi je keris Taming Sari tu adalah benar bentuknya... Jadikanlah satu artikel yang boleh dipercayai sebab ada bukti yang amat sikit ni...

Comments (0)