:: Saya Nak Jadi Jutawan ::

Posted by nizam_5282 | Posted in , | Posted on 6/30/2009 10:08:00 PG

0

Ntah keberapa juta kali ntah aku menonton iklan ni. Di promosikan oleh Power Root sebagai satu simbolik untuk menaikkan penjualan produk mereka. Siapa taknak jadi jutawan ye tak? Kalau aku pun nak jadi jutawan. "Duit Bukanlah Segalanya" tetapi "Segalanya Memerlukan Duit". Tapi apakan daya, bukan mudah untuk mendapatkan duit untuk memenuhi segalanya.

Sebelum sampai office tadi, aku tertonton sekali lagi iklan Power Root "Saya Nak Jadi Jutawan". Sebenarnya aku dah naik meluat tengok iklan ni. Bukannya apa, sanggup perabih duit nak jadi jutawan, ye tak? Kalau beli beribu-ribu ringgit pun ntah ye ntah tidak kita jadi pemenang. Inilah dinamakan "nasib". Mana kita tahu, ini adalah cuma permainan promosi mereka. Mungkin mereka sudah mengatur semua pemenang tu. Strategi kena pandai beb kalau nak majukan perniagaan. Kalau korang beli dengan harga sejuta ringgit produk mereka pun, korang tak akan menang. Manala kita tahu ye tak?

Berkenaan iklan tersebut, aku sebenarnya naik jelak tengok dialog orang tua lelaki yang nak jadi jutawan itu. Ayatnya camni:
SAYA PUN NAK JADI JUTAWAN JUGAK
Itu baru versi melayu, belum versi Inggeris lagi. Mau muntah darah tengok. Nampak sangat beria nak jadi jutawan. Adoi, carilah bakat lain yang best sikit. Kalau sekali tengok takpe, ni berjuta kali tengok dengan dialog itu, mau aku campak TV aku tu kat bawah bangunan kang.

p/s: Ngapa nak marah nyamuk, kelambu dibakar ye tak? (TV tu la)

Comments (0)