Apa Hal Aku Pagi Ni??

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 4/16/2009 12:21:00 PTG

0

Apa da aku sengal pagi tadi? Nak cepat masuk ofis, konon nak rempit la ke ofis naik motor. Sekali kunci motor, kunci rumah, kunci ofis tertinggal kat rumah plak. Punyala sedap pegang kunci ingatkan kunci semua tu aku bawak keluar, rupanya aku bawak kunci kereta je. Aduyai... Padahal aku baru je lock pintu, tau jela lock dari dalam... "Alamak, kunci motor aku kat dalam rumah, aduh!!!". Nak cepat punya pasal, aku jadi lambat, kena pegi naik kereta plak. Ni yang tensen ni pegi ofis naik kereta. Parking la, Jem la... Dah tu sampai ofis, Aizul plak tak datang lagi. Kena tunggu plak... Kunci semua tu sekali ngan kunci ofis. Hmmm... Apa sengal aku harini punya kes...

Ni jap lagi aku nak balik umah, pinjam jap kunci Aizul. Nak hantar kereta, nak ambik motor. Dalam masa yang sama, aku nak balik tido jap. Kepala ni berat sangat, malas nak buat kerja. Kerja banyak, mata pulak ngantuk... Nasib, nasib...

Kenapa aku tak suka naik kereta pegi Ofis?
  • Susah nak parking...
  • Jem memanjang...
  • Minyak mahal...
  • Nak kena panaskan enjin 5 minit...
  • Kereta kotor orang pandang tak ensem...

Kenapa aku suka naik motor?
  • Jimat minyak, RM5 dapat tahan 4 hari...
  • Boleh mencilok...
  • Tak kisah hal jem...
  • Parking merata pun orang tak kisah...
  • Orang tak peduli pun motor kotor ke tak...

Comments (0)