Berlapik, Apa Salahnya...

Posted by nizam_5282 | Posted in , | Posted on 4/05/2009 08:40:00 PTG

0

Di suatu hari, seorang teruna dan dara sedang berchatting melalui Yahoo Messenger.

Ahmad: Assalamualaikum wbt, ini Aisyah SMK Tampin ke? Kenal lagi tak aku.
Aisyah: Waalaikumussalam wbt. Weh Kau Mat. Hah apa khabar. Lama aku tak dengar berita kau. Mana kau hilang.
Ahmad: Hahah, kau lah lama menghilang. Ui bila kita nak buat reunion dengan kawan-kawan sekolah kita ni. Aku rindu siot dengan member-member sekolah kita.
Aisyah: Hah, apa kata kau plan untuk cuti nanti.
Ahmad: Okey juga.
Aisyah: Kau ada friendster tak? Kalau ada add lah aku aisyah @ budakbaik.com
Ahmad: Ada, ada, kejap aku add kau.


-----

Ahmad: Hah dah add pun. Heheh aku tengah explore FS kau ni. Wah kau ada boyfriend ye sekarang.
Aisyah: Huhuhu, kenapa kau jeles ke?
Ahmad: Tak mainlah jeles-jeles. Ui kau pegang tangan balak kau slumber je. Mak kau tak marah ke?
Aisyah: Mak aku mana tahulah. Kau gila aku nak pegang tangan balak depan mak aku.
Ahmad: Hmm, so kau kalau keluar dengan balak kau, memang kau pegang tanganlah ye.
Aisyah: Iyo, rasa selamat sikit.
Ahmad: Oooo rasa selamat. Apa yang selamat?
Aisyah: Yelah, nanti kalau orang tengok tahulah aku dah ada boyfriend. Tak adalah kacau aku.
Ahmad: Ooo. Aku tanya kau jangan marah hek. Kau agak-agak boleh ke tak pegang tangan lelaki bukan mahram ni.
Aisyah: Hmmm
Ahmad: Kenapa tak jawab. Ke kau rasa tak boleh.
Aisyah: Hehehhe, kalau yang ustaz aku ajar tak bolehle.
Ahmad: Habis tu kenapa kau pegang juga.
Aisyah: Banyak soal lah kau ni. Tapi bukan ada ulama' kata boleh ke. Sebab tu ada ulama' kata sentuh perempuan tak batal wudhu'. So bolehlah pegang.
Ahmad: Yelah, memanglah ada yang kata tak batal wudhu'. Tapi mereka bukan kata boleh pegang.
Aisyah: Eh, kalau dah tak batal wudhu' bolehlah.
Ahmad: Ooo aku rasa kau confuse ni. Okey mencarut batal wudhu' tak?
Aisyah: Hahaha soalan bodohlah kau ni. Mestilah tak.
Ahmad: Tapi mencarut berdosa tak.
Aisyah: Berdosalah, kan tak elok tu guna perkataan mencarut.
Ahmad: Okey, lagi satu, buang air besar batal wudhu' tak?
Aisyah: Mestilah batal, apalah kau ni, sekolah rendah kita dah belajar dah.
Ahmad: Buang air besar berdosa tak?
Aisyah: Gila kau, kalau berdosa buang besar teruklah kita.
Ahmad: Haha tahu pun kau. So kau kena faham, bukan semua benda yang berdosa tu batalkan wudhu', dan bukan semua benda yang batalkan wudhu' tu berdosa kalau kita buat.
Aisyah: Hehehe baru aku faham. Ingatkan apahallah kau dok tanya soalan bodoh ni. Eh tapi kalau berlapik boleh kan?
Ahmad: Boleh apa?
Aisyah: Yalah kalau berlapik bolehkan pegang, salam, bukan bersentuh pun.
Ahmad: Ooo. Okey, kalau macam tu, kalau adik lelaki kau pegang breast kau dari luar baju kau marah tak?
Aisyah: Ihh apa ni. Kau ni jahatlah cakap benda lucah. Kau ingat adik aku nak buat ke macam tu.
Ahmad: Aik, apsal pula kau marah, bukan berlapik ke kalau dari luar baju, dah lah yang sentuh tu adik kau, mahram kau.
Aisyah: Mana boleh. Berdosa.
Ahmad: Hah tahupun. So tak ada beza berlapik ke tak berlapik. Kalau nak main berlapik, punyalah banyak bahagian berlapik, takkan boleh sentuh juga.
Aisyah: Erkkk.
Ahmad: Okeylah aku nak tidur ni. Nanti aku YM kau kalau cormfirm kita buat reunion nanti. Ui jangan lupa tengok FS aku.
Aisyah: Okeh.

Comments (0)