Apa Jenis? Bikin Hangin Lagi

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 4/30/2009 11:48:00 PG

1

Harini aku masuk ofis lambat. Nasib baik job nak hantar harini dah tapau semalam punya. Cuma nak hantar kul 12.00 tengahari tadi kat TOURISM MALAYSIA. Nak top-up job tu dengan sedikit rasional je sebelum hantar. Sebab lambat bangun lepas subuh tadi, akibatnya terlajak sampai pukul 9.15 dan masuk ofis kul 10.00. Nasib baikla aku ni ada buah hati pengarang jantung (motor) boleh menyelit laju untuk ke ofis. Kalau nak naik kereta, maknanya kul 10.30 la sampai... Sampai kat ofis, nasib baikla bos takde. Selamat. Pasal staff lain, itu boleh adjust punyer... Biasala takkanla diorang tak tau malam tadi ada game Manchester United. Ehehe... Nasib baikla diorang tu boleh kawtim sama-sama jaga periuk nasi sendiri ngan orang lain. Kalau diikutkan, boss aku pun sama. Peminat ManU ni. Pasal tula dia pun lambat kot? Hahaha...

Adala kes pagi tadi yang mengganggu pandangan mata aku untuk ke tempat kerja. Dalam masa tunggang motor nak ke ofis, pandangan mata aku di ganggu oleh penjawat awam (polis @ otek). Hangin je aku tengok dia bawak motor tak pakai helmet dengan penuh pakaian seragam bawak motor. Aku follow la belakang dia sambil pegang handphone nak shoot gambar dia. Aku lalu depan dia, aku pandang tepat kat muka dia, tanda tak puas hati. Tau pulak salah kan? Kalau orang lain, ko nak saman je memanjang. Kalau ko buat salah, takpe plak kan?

Takpela, kalau dia nak marah aku ke apa kan? Tapi aku ada bukti ko buat salah, siap ada no plet lagi. Camni ke polis, tau nak cari salah orang. Tapi diri sendiri tak tunjuk teladan yang baik. Tapi kesianla kat polis lain. Sebab ko sorang buat salah, polis lain terpalit sama... Tapi ada polis yang berhemah tinggi, aku solute tak sudah-sudah...

Comments (1)

bodo nyerr polis tu..meh sikit nk tgk muka dia meh....