:: 5 itu ialah Lima ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 7/18/2009 02:24:00 PG

2

Memandangkan ada orang menuju-nujukan apakah nombor kegemaran saya, maka saya pun akan membuat kenyataan balas terhadap tag yang dia suruh buat. Berkenaan nombor kegemaran (nasib baik bukan makanan kegemaran dan minuman kegemaran). Jadinya, saya takde terlalu taksub pada nombor sebenarnya. Melainkan apabila ada nombor 4 digit iaitu '5282'. Sudah saya nyatakan banyak kali kenapa mesti '5282' menjadi pilihan. Biarlah soalan itu dijawab menerusi entry yang telah sedia ada. Carilah jawapannya.

Saya tak ada nombor istimewa yang menggunakan 1 digit, tetapi kerap kali bersangkutan dengan 1 digit ini iaitu nombor 5. Kenapa mesti nombor 5? Lihat penyata kewangan dibawah:
  1. 5 merupakan tarikh lahir saya pada bulan Februari 1982.
  2. Penggunaan angka pada nombor 15 iaitu nombor rumah saya di Ipoh.
  3. Merupakan Taman di mana saya tinggal di Taman Jaya Delima, Tanjung Rambutan.
  4. Terdapat pada angka kad pengenalan saya *****5-**-5*** (perluke).
  5. Ada lima jari pada tangan kanan dan kiri serta kaki kiri dan kanan.
  6. Selalunya saya menang tempat ke 5 bila ada sesuatu pertandingan memerlukan lima peserta bersaing.
  7. Tengah kumpul duit syiling 50 sen. Juga mengumpul duit kertas lama RM5 (dah banyak dah).
  8. Sentiasa menunggu pukul 5 pada hari bekerja.
  9. Menggenapkan pengiraan dengan angka 5 atau O supaya mudah diingat.
  10. Mengekalkan 5 ringgit untuk tidak dianggap terlalu sengkek sangat bila wallet dah tahap cipan.

Rasanya tu aje yang dapat diulas berkenaan nombor 5. Jom kita layan lagu
The Jackson 5 - ABC


Comments (2)

tiru entry akuh nampak :-)

Bukan meniru, tapi menyahut seruan... :D