:: 6 Ogos, Camana Ek? ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 7/30/2009 03:17:00 PG

0

Kali ni betul-betul aku tak ada idea macamana nak sambut harijadi Abah. Memandangkan kononnya aku tidak menyambut "Hari Bapa" atas alasan tertentu. Hari tersebut mungkin aku betul-betul akan menyambutnya sebab inilah tarikh keramat setiap tahun yang dinanti-nantikan oleh kami adik-beradik kepada ayahanda tercinta.

Image Hosted by ImageShack.us

Biasanya memang susah untuk berkumpul sama-sama untuk pulang ke kampung menyambut harijadi Abah sebab masing-masing punya kehidupan sendiri di perantauan. Susah cuti dan mungkin kekeringan kewangan pada bulan tersebut. Mana taknya, Mak Abah ada kat Ipoh. Aku, Angah, Along ada kat KL. Adik pulak ada kat Jerantut, Pahang. Kalau boleh pulangpun mana boleh serentak. Tak tau camana nak mengumpulkan kembali pertemuan di Ipoh beramai-ramai selain Hari Raya. Aku fikirkan ada baiknya masing-masing mencari alternatif sendiri untuk menyambut harijadi Abah. Tahun ni dah banyak sangat aku cuti ditambah lagi dengan cuti ponteng tanpa MC. Memandangkan pula, Ramadhan dah nak hampir tiba. Raya pun seakan menjelma. Sendiri ingatla ye...

Comments (0)