:: Makan Aiskrim Free ::

Posted by nizam_5282 | Posted in | Posted on 7/27/2009 03:25:00 PTG

3

Hari Sabtu haritu, kitorang singgah-singgah kat Taman Tasik Titiwangsa. Kebetulan Mak Abah aku ada kat sini, datangnya pulak naik keretapi dari Ipoh terus menuju ke KL Sentral. Nak merasa naik keretapi agaknya. Sebenarnya kitorang takde idea pun adik beradik nak bawak Mak Abah jalan-jalan kat KL ni memandangkan aku pun dah naik bosan dengan bandaraya ni. Setelah keputusan secara spontan di ambil kira, kitorang melepak kat Taman Tasik Titiwangsa. Petang pulak tu mesti banyak aktiviti yang dilakukan oleh orang ramai. Ada yang main Kereta Control, Sepak Raga Bunuh, Main Kayak, Badminton, Bola Sepak dan pelbagai lagi aktiviti yang rata-rata mengeluarkan peluh. Selesai berpusing-pusing, kitorang pun cadang untuk pulang.

Sampai di hentian tempat letak kereta di mana aku ngan Along parking, kitorang nampak satu motor kling! kling! bunyinya. Ujarku ini mesti bunyi motor aiskrim. Abah cuba memberhentikan motor penjual aiskrim itu, nyata penjual aiskrim itu berhenti mungkin kerana takut pada Abah aku. Maklumla Abah aku ni bekas Polis. (Lupakan lawak ini, tak paedah langsung).

Berhentinya penjual aiskrim ini, Abah telah memilih untuk membeli aiskrim roti sahaja untuk menghilangkan lapar yang tak seberapa. Setelah mencedok pelbagai perasa aiskrim barang 2-3 set, maka kami pun makan dengan enaknya. Dari jauh kelihatan truck DBKL lalu lintas menyebabkan penjual aiskrim ini mengenakan helmet dan lari lintang pukang. Kami tak sempat lagi bayar yang mana aiskrim dah masuk ke anak tekak, dia dah cabut lari. Tunggula barang 5 minit, malah kelibat penjual aiskrim tiada kunjung tiba juga dari pelarian tadi. Kami memutuskan bahawa mungkin penjual aiskrim itu mahu melakukan amal jariah pada kehadiran Mak Abah aku kat KL ini agaknya.

p/s: Terima kasih kepada penjual aiskrim Taman Tasik Titiwangsa kerana belanja kami... :D

Comments (3)

ooo.. bestnye dapat aiskrim ni..

Aiskrim free memang best...

wah..mmg rezeki mak abah ko le ek..hahaha..